نامه های استعلام و درخواست تجاری به انگلیسی

در یک شرکت، استعلامات و درخواست ها درباره ی کالا یا خدمات، همواره در حال ارسال و دریافت هستند. امروزه برای استعلامات ساده و روزمره به زبان انگلیسی از یک ایمیل ساده و یا ارتباط تلفنی استفاده می شود.

در زیر چند راهنمای ساده برای نوشتن نامه های استعلامات تجاری به زبان انگلیسی آورده شده است: همچنین ایمیل ها و نامه های استعلام و درخواست تجاری به زبان انگلیسی در این صفحه وجود دارند.

تماس برای نوشتن نامه تجاری به زبان انگلیسی
  1. به طور دقیق و مشخص اعلام کنید که چه چیزی می خواهید. اطلاعات عمومی، یک کاتالوگ، لیست قیمت، نمونه کالا و یا quotation لیست و غیره.
  2. اگر برای کالای مورد نظر خود حدود قیمت و سقف تعیین کرده اید، آن را به اطلاع فروشنده نرسانید. چرا که ممکن است قیمت خود را به حد و سقف فعلی شما برساند. به عنوان مثال برای خرید هر پک لوازم آرایشی قصد پرداخت 40 دلار را دارید و بیشتر نمی توانید پرداخت کنید. از طرفی قیمت آن پک لوازم آرایشی 35$ دلار است. وقتی از روی بی اطلاعی قیمت خود را اعلام می کنید، فروشنده قیمت نهایی را بالاتر خواهد برد. بنابراین شما به عنوان خریدار هرگز قیمت مورد نظر خود را پیش از اعلام فروشنده، تعیین نکنید.
  3. اکثر تامین کنندگان نحوه پرداخت کالا را با جواب ایمیل شما مشخص می کنند. بنابراین نیازی نیست که این سوال را از تامین کننده بپرسید.
  4. درخواست خود را کوتاه و موجز بیان کنید. آن شرکت تامین کننده روزانه هزاران ایمیل درخواست قیمت دریافت می کند، بنابراین وقتی زیادی برای نامه های بلند و بالا نمی گذارد.

نکته تجاری کاربردی: از همان ابتدای معامله تجاری، تمرکز خود را بر روی یک رابطه عالی با تامین کننده بگذارید. اگر این رابطه از ابتدا درست ایجاد شود، در ادامه مشکلی نخواهد بود.

تمام حقوق این وب سایت مربوط به فاضل احمدزاده می باشد ENGpartner.com