نمونه نامه و ایمیل تجاری درخواست کاتالوگ و بروشور

نمونه نامه و ایمیل تجاری درخواست کاتالوگ و بروشور

بعد از بازدید از غرفه ی نمایشگاه تجاری و یا بازدید از وب سایت یک شرکت تجاری، ممکن است که درخواست کاتالوگ و یا بروشور آن شرکت را داشته باشید. در این بخش از سایت دوست انگلیسی تجاری و بازرگانی می توانید با عبارات و نمونه نامه و ایمیل تجاری درخواست کاتالوگ و بروشور و لیست قیمت به زبان انگلیسی آشنا شوید.

 

نمونه نامه درخواست کاتالوگ

دانلود جزوه 0 تا 100 آموزش نوشتن نامه تجاری به زبان انگلیسی

جهت تهیه جزوه به شماره 09122237618 پیام دهید و یا با تلگرام @engpartner ارتباط برقرار کنید.

در پست قبل دیدیم که چطور می توانیم به طور صحیح از یک شرکت خارجی درخواست نمایندگی کنیم. در این پست به مکاتبات تجاری برای درخواست کاتالوگ و بروشور می پردازیم.

چه موقعی می توانیم از یک شرکت خارجی درخواست کاتالوگ و بروشور کنیم؟

حالت اول درخواست کاتالوگ:

شما به یک نمایشگاه خارجی رفته اید و با شرکتی آشنا شده اید. بیزنس کارت مدیر فروش و یا کارشناس بازرگانی شرکت را دریافت کرده اید و حالا قصد دارید که پس از ایمیل معرفی خود و شرکت ، درخواست کاتالوگ و بروشور کنید.

در نامه اول با لحن خیلی مودبانه و با رعایت اصول نگارش نامه های بازرگانی، به معرفی خود و شرکت بپردازید و هدف از ایمیل را بنویسید.

پس از ایجاد آشنایی، درخواست دریافت آخرین و بروزترین کاتالوگ شرکت را نمایید.

حالت دوم درخواست کاتالوگ:

شرکتی را از طریق اینترنت و سایت های تجاری یافته اید. از محصولات آن شرکت خوشتان آمده و درخواست لیست قیمت دارید. اما اگر با ایمیل اول این درخواست را اعلام کنید، معمولا یا جوابی نمی گیرید و یا شرکت خارجی به شما می گوید که کالای مورد نظر خود را انتخاب کن تا قیمتش را به شما بدهیم!

برای اینکه به هدف خود ، که همان دریافت لیست قیمت است برسید، اول نامه معرفی شرکت را بزنید و درخواست همکاری کنید. پس از اینکه جواب نامه را دریافت کردید، نامه دوم را ارسال کنید و درخواست آخرین کاتالوگ و بروشور را کنید.

نکته نامه تجاری: کاتالوگ ها به دلیل اینکه هزینه بر هستند و به طور سالانه چاپ می شوند، تمام کالاهای جدید شرکت را شامل نمی شوند.
پس از دریافت کاتالوگ شرکت، چند کالا را انتخاب کنید (نهایتا 8 کالا) و درخواست قیمت کنید. پس از دریافت قیمت، دیگر ارتباط شما از طریق مکاتبات تجاری ایجاد شده است و برای محصولات بعدی نیز به راحتی می توانید قیمت جدید دریافت کنید

هنگام نوشتن نامه درخواست کاتالوگ و بروشور از یه شرکت خارجی، نیازی نیست که اطلاعات زیادی از شرکت خود در نامه بنویسید اما خاطرتان باشد که در نامه حتما آدرس خود را به انگلیسی بنویسید.


در نامه درخواست کاتالوگ و بروشور و لیست قیمت عبارات و جملات انگلیسی با ترجمه فارسی زیر را می توانید استفاده کنید:

Could you please send your current catalogue and price list for exhibition stands? We are particularly interested in stands suitable for displaying furniture.

می توانید لطفا کاتالوگ و لیست قیمت های حاضر خود را برای استند های نمایشگاه ارسال کنید؟ ما این کاتالوگ ها را به خصوص برای پایه های استند و نمایش مبلمان می خواهیم. 

We have heard about your latest equipment in laser surgery and would like more details. Please send us any information you can supply.

ما در مورد آخرین تجهیزات شما در جراحی لیزر شنیده ایم و جزئیات بیشتری را می خواهیم. لطفا هرگونه اطلاعاتی را که می توانید عرضه کنید به ما بفرستید.

I am planning to come and study in London next autumn and would be grateful if you could send me a prospectus and details of your fees. I am particularly interested in courses in computing.

من قصد دارم در پاییز آینده به لندن بیایم و در آنجا تحصیل کنم و سپاسگزار خواهم شد اگر بتوانید به من یک بروشور و جزئیات هزینه های خود را ارسال کنید. من به طور ویژه علاقه مند به دوره های محاسباتی هستم. 

Please would you send me an up-to-date price list for your building materials.

لطفا یک لیست قیمت به روز برای مصالح ساختمانی خود بفرستید.


در ایمیل و نامه های تجاری زیر، می توانید نمونه ی این نوع درخواست ها را مشاهده کنید.

برای مشاهده نمونه ایمیل و نامه های تجاری به زبان انگلیسی به این صفحه مراجعه کنید.

برای مشاوره و درخواست نوشتن نامه های تجاری خود تماس بگیرید.

مطالب مرتبط: بهترین کانال آموزش زبان انگلیسی در تلگرام

متن انگلیسی و ترجمه فارسی نامه درخواست کاتالوگ

از این مدل نامه برای درخواست کاتالوگ استفاده کنید.احتمالا برای اینکه با درخواست شما تناسب داشته باشد، نیاز است که محتوای نامه را تغییر دهید. هنگام نوشتن نامه درخواست کاتالوگ و بروشور به جزییات دقت کنید.  

 

Dear Sir or Madam

I am very interested in seeing what vitamins and health products your company sells and would like to consider purchasing these from you. Therefore, please mail your current catalog to me at the address listed at the top of this letter. Please also continue to keep me on your mailing list so you can mail future catalogs to me as you publish them.

من بسیار علاقه مند به دیدن این هستم که شرکت شما چه ویتامین ها و محصولات بهداشتی به فروش می رساند و در نظر دارم که اینها را از شما خریداری کنم. بنابراین، لطفا کاتالوگ فعلی خود را به من در آدرس ذکر شده در بالای این نامه ارسال کنید. لطفا من را در آدرس ایمیل های خود اضافه کنید تا کاتالوگ های بعدی را برای من ارسال کنید.  

Just let me know if you have questions or need additional information from me. I look forward to possibly becoming a customer of your company in the near future. Thank you in advance for sending the catalog to me, and I know I will be happy to receive it.

اگر سوالی و یا نیاز به اطلاعات اضافی داشتید به من اطلاع دهید. بی صبرانه منتظرم تا در آینده نزدیک مشتری شرکت شما شوم. پیشاپیش از شما به خاطر ارسال کاتالوگ تشکر می نمایم و می دانم که از دریافت آن خوشحال می شوم.

Sincerely,

[Signature]

برای ترجمه متون علمی، ایمیل و وب سایت می توانید با ما در تماس باشید.

[Sender’s first and last names]

Dear Sir/Madam

Please would you send me your Spring catalogue and price list, quoting CIF prices, Mr. Fazel?

ترجمه فارسی ایمیل: آقای فاضل، آیا امکان دارد که کاتالوگ و لیست قیمت (فه همراه قیمت CIF) بهار خود را برای من بفرستید؟

Yours faithfully

F.Raval

Dear Sir/ Madam

I would like some information about your courses in English for Business Executives, beginning in July.

Please send me a prospectus, details of your fees, and information about accommodation in London for the period July to December. If possible, I would like to stay with an English family.

Yours faithfully

Y.Iwanami

تمام حقوق این وب سایت مربوط به فاضل احمدزاده می باشد ENGpartner.com